האם טלוויזיה היא פריט עיצובי לבית?

מכשיר הטלוויזיה הפך להיות במשך השנים, ובעיקר במאה ה21, כפריט חובה בכל בית. 

אם בעבר הוא שימש אך ורק לצפייה בטלוויזיה, בגלל מבנה הטלוויזיה, אשר הייתה כבדה ומסורבלת, וחייבה רהיט לשם הצבתה, אבל כיום ניתן לראות של אפשרות תליית המסכים, כך ניתן לראות כי הטלוויזיה, כבר אינה זקוקה לרהיטים ייחודיים, וניתן לתלות אותה במגוון רחב ביותר של מתקנים, כמו למשל מתקנים כך שכבר לא מייחסים אל הטלוויזיה מקום ייחודי בחלל.

מאמר זה מטרתו לעסוק בשאלה האם הטלוויזיה היא פריט עיצובי לבית? 

במאמר זה נעסוק בהסבר על סוגי המתקנים הקיימים לטלוויזיה, וכן על איך כל אחד מהם יכול לתרום לעיצוב הבית. 

איזה סוגי מתקנים קיימים לטלוויזיה?

אם בעבר היה רק ניתן להציב את הטלוויזיה על מזנון בלבד, כיום עם התקדמות הטכנולוגיה ניתן לראות מגוון רחב של מתקנים שונים, אשר תורמים לעיצוב החלל. 

מומחי הום סטיילינג  מעצבי הפנים טוענים כי ניתן לשלב  את התקנת הטלוויזיה כפריט עיצובי בחלל הבית, וכן קיימים מגוון רחב של מתקנים כאלו, אשר עליהם ניתן לתלות את הטלוויזיה בנוחות וגם במקומות, אשר בעבר לא היה ניתן לתלות טלוויזיה כלל. בהתייחסות אז סוגי המתקנים תהיה התייחסות אל כל המתקנים המובילים והמקבלים, אשר רבים מאד נוהגים לקנות אותם, ואשר מעצבי פנים, ממליצים על כל אחד מהם ניתן לבחור את המתקן על פי צרכים והעדפות:

  • מעלית טלוויזיה: 

המתקן הראשון לתליית טלויזיה הוא מתקן הנקרא מעלית טלוויזיה זהו מתקן ייחודי, אשר רבים מבין מתקיני הטלוויזיה ממליצים עליו. 

יש לבצע שינויים בתקרת הבית, שכן לשם ההתקנה שלו המתקין צריך ליצור גומחה בקיר או להנמיך תקרה, וכך להתקין את המתקן שיורד מהתקרה. 

  • זרוע לתליית טלוויזיה: 

אחד המתקנים היותר מפורסמים ומקובלים כיום לתליית לטלוויזיה על הקיר לאלו מכם שאינם מעוניינים בשינויים מרחיקי לכת בתקרת הבית, ואינם מעוניינים בתליית הטלוויזיה, כמו כן חוששים מקלקול מנגנון חשמלי, אך עדיין מעוניינים במנגנון חשמלי. 

הזרוע החשמלית היא המתאימה ביותר, בשביל אנשים אלו, גם הטלוויזיה נמצאת לידם, והם גם יכולים להנות ממנגנון חשמלי, וגם מנגנון ידני לעת הצורך. 

  • עמוד לטלוויזיה:

עמוד טלוויזיה עשוי נירוסטה או אלומיניום, אשר לא מחייב קיר, בניגוד לאופציות האחרות לתליית הטלוויזיה המחייבות קיר או בתקרה לצורך כך. 

העמוד הוא בעצם עמוד נירוסטה, היוצא מהרצפה, אל התקרה או מהתקרה לרצפה או מגיע לחציו מגוון רחב של שילובים נוספים, ובאמצעו יש את הטלוויזיה. 

פתרון זה נותן פתרון רחב לאלו מכם, אשר מעוניינים שהטלוויזיה תהיה מול העיניים במקום מרכזי, ולא מעוניינים ברהיט. 

  • חיפוי הקיר בבטון:
    כאשר משתמשים בכל סוגי הזרועות למיניהם, נתקלים בבעיה אחת המעיבה על תליית הטלוויזיה, והיא חוטי חשמל רבים, המשתלשלים ממנה ומעיבים על עיצוב הבית. אחד הפתרונות היפים ביותר, המיועדים לאלו מכם שעדיין מעוניינים שהטלוויזיה תשמש כפריט עיצובי הוא חיפוי קירות בבטון. 

חיפוי קירות בבטון היא שיטת עיצוב קירות חדשני ומיוחד, אז ניתן לעצב במבנה וכל קיר הן בחללים עסקיים, והן בבתים פרטיים. 

שיטת עיצוב זו משמשת בחיפוי, על ידי תערובת של סייבר צמנט. 

מדובר בתערובת ידידויות לסביבה, כאשר העיצוב נעשה במרווחים שבין 18-15 ס"מ, וכאשר המשחק בין העיצוב של קירות אלו יוצרים מראה יפה ומעניין. 

ניתן לשלב חיפוי בטון, בצורה מוצלחת בתליית טלוויזיה, כאשר לאחר תליית הטלוויזיה בחיפוי בטון בצבעים שונים ובעיצובים שונים, אשר גם יוצרים קיר מעניין ומפתיע, וגם גורמים לכך שהחוטים אשר משתלשלים מחוץ למתקן הטלוויזיה ימצאו את מקומם הראוי להם, כמו כן העיצוב הזה הינו ייחודי ומשלב היטב עם מראה החלל. 

עיצוב עמוד טלוויזיה

אחד העיצובים היפים ביותר, שניתן לראות במסך הטלוויזיה שלכם, הוא עיצוב על ידי עמוד טלוויזיה. 

ניתן לשלב את העמוד באמצע הבית, ולחפות את הקיר בבטון, בהתאם לצבעים המקובלים. חשוב לציין כי היתרון הגדול של מתקן זה, שלא צריך קיר על מנת לתלות את הטלוויזיה. 

פתרונות נוספים ומעוצבים
ניתן לתלות את הטלוויזיה, על ידי שילובה בארון הזזה  או בדלתות זכוכית, כמו כן ניתן לשלב אותם אף ניתן להטמיע אותה בתוך קיר זכוכית. 

לסיכום: בעניין השאלה האם טלוויזיה היא פריט עיצובי התשובה היא כן, כאשר האדם רוצה, אז יש לו אפשרות לגרום שהטלוויזיה תהיה פריט עיצובי.

ניתן לשלב את הטלוויזיה בבית במגוון רחב של עיצובים, כמו בניית מתקן דקורטיבי וייחודי בתקרה, וכן לתלות את הטלוויזיה על עמוד ללא קיר, ולבצע חיפוי קיר, על ידי תליית הטלוויזיה בתוך ארונות מעוצבים, וכך הטלוויזיה משמשת כפריט עיצובי יפה בהחלט, שלאו דווקא חייבת להופיע תמיד. 

הדגש, שבניגוד לעבר שבה הטלוויזיה שימשה כפריט עיצובי ייחודי, עיצוב הבית כיום אינו מסתובב סביבה, על ידי מגוון רחב של אופציות שונות, הנותנות דגש וייחודיות לשילוב הטלוויזיה בבית במגוון רחב של דרכים שונות.