עיצוב הבית בזול

עיצוב הבית בזול

הום סטיילינג ועיצוב הבית הפך לחלק בלתי נפרד מתהליך רכישת דירה, מעבר דירה, שיפוץ דירה וכדומה. מי לא מפנטז על בית גדול ומרווח, בית שנכנסים אליו ומיד שומעים וואו! הבעיה היא שבמקרים רבים, יש נטייה לחשוב על הום סטיילינג ועיצוב הבית כמשהו יקר הכרוך בהוצאות רבות. בפועל, היום ניתן למצוא פתרונות נוחים בעלויות נמוכות יותר, דבר המקל על קבלת ההחלטה.

עיצוב הבית בזול

עיצוב הבית בזול: שדרוג הבית בתקציב נמוך

המילה "זול" היא אינה מילה גסה. עיצוב הבית אינו חייב להיות פרויקט עם תקציב גבוה שחסכנו בשבילו שנים על גבי שנים או פתחנו קופת חיסכון. היום ניתן למצוא אקססוריז לבית בחנויות סטוק, ניתן למצוא ריהוט חדש ומעוצב במפעלים, חנויות יד שנייה מציעות פרטים ייחודים שלא תמצאו בשום חנות ועוד.
עיצוב בית בזול זה לא מיתוס וזה אפשרי בהחלט. זה נכון שעל מנת לחסוך בעלויות תצטרכו לעשות הרבה דברים באופן עצמאי אך בסופו של דבר יש הבדל משמעותי מבחינת עלויות. נסו לצאת מהקופסא ולחפש מוצרים ופריטים במקומות שטרם חיפשתם. אולי חבר עבר דירה והוא רוצה להיפטר ממספר פריטים? אולי אפשר לחדש שידה או שולחן ישן. ישנם שלל רעיונות שיכולים לעזור לעצב את הבית בזול בתקציב נמוך אך חשוב לזכור כי צריך לשלב מאמצים, להיות יצירתיים והכי חשוב להתמיד במה שאתם עושים.

עיצוב הבית עם איש מקצוע

אין ספק שעזרה מאיש מקצוע היא פתרון מעולה אשר מעלה את הסיכויים להגיע לתוצאה טובה. מעצבי פנים הם בדרך אנשים שיש להם כישרון או ראייה ייחודית בתחום העיצוב בבית, דבר העוזר להם להגיע להחלטות נכונות יותר. היום ניתן למצוא מעצבי פנים, ואנשי מקצוע רבים בתחום היכולים ללוות בתהליך, לייעץ ואפילו לנהל את כל פרויקט העיצוב בבית.

טיפים לעיצוב הבית

טיפים לעיצוב הבית בזול

על מנת לעצב את הבית בתקציב מינימום זכרו, לפני שאתם רצים לקנות דברים בחנות אולי שווה להביט רגע בבית ולראות מה לא צריך ואפשר להוציא מהבית. בדרך כלל אנחנו מנצלים את החלל בבית יותר ממה שצריך ודברים רבים שאין בהם צורך מצטברים עם הזמן – את הדברים האלו בדיוק הגיע הזמן להוציא ולהעביר למשהו אחר.

להלן מספר טיפים שיעזרו לכם להוריד את תקציב עיצוב הבית שלכם:

  1. צבע הוא הדבר הראשון שרואים:
    בחירת צבע היא החלטה חשובה מאד. בחירת צבע איכותי שמתאים לשאר הצבעים בבית יכול לעשות הבדל משמעותי בנראות הבית. נסו לבחור צבע אחיד לכל הבית או לחילופין צבעים המתאימים אחד לשני בין כל חדר וחדר. אם קשה לכם לבחור מספר צבעים אז נסו לבחור קיר מרכזי אחד בבית ואותו לצבוע בצבע דומיננטי כמו אפור.
  2. השתמשו בוילונות:
    וילון יכול להסתיר כמעט כל דבר. יש לכם חלון ישן שלא נראה טוב? יש לכם קיר עם חורים או פינה שאתם מעדיפים שלא יראו? שימו עליהם וילון. מומלץ להשתמש בוילון ארוך עד הריצפה בפינה מוארת.
  3. תאורה מתאימה:
    אן ספק שתאורה והום סטיילינג הולכים יחד בקשר ישיר. אם מדברים על עיצוב בית בזול אז בנושא התאורה יש גוון עצום של אפשרויות. על מנת לחסוך בעלויות נסו לבדוק האם יש לכם גוף תאורה ישן, אולי במחסן בבית ההורים יש מנורות וינטג' וכדומה.
    נסו לבחור תאורה שתתאים לבית, תאורה שמשדרת חמימות. גופי תאורה פשוטים יכולים להיות זולים יותר על פני גופי תאורה מתקדמים.
  4. מי לא אוהב ספרים?
    יש לכם ספרים בבית? ספרי בישול, ספרי הדרכה, ספרי ילדים, ספרי עבודה ועוד רכזו את כל הספרים על שידה אחת ויצרו ספרייה מרהיבה. מי לא אוהב שיש לו ספרייה להשוויץ בה בבית. ספריה תמיד מוסיפה לעיצוב הכללי של הבית.
  5. איחסון חכם:
    אחד הדברים שהכי פוגעים בעיצוב הבית הוא אי סדר. דברים שזרוקים בבית פשוט פוגעים בנראות הבית ויוצרים אי סדר בעיינים. נסו למצוא מקומות איחסון חכמים על מנת לאחסן כמה שיותר פירטים. אחסנו את כל הבגדים בארונות, אחסנו דברים שאתם לא משתמשים מתחת למיטה, אחסנו צעצועים של ילדים במקום ייעודי להם ועוד.
    לסיכום
    עיצוב בית בזול הוא פרויקט אפשרי בהחלט, כל שעליכם לעשות הוא להתמיד ולחפש דברים יצירתיים מחוץ לקופסה. היום נושא העיצוב וההום סטיילינג תופס תאוצה במיוחד לאור משבר הקורונה בו רובנו מבלים זמן רב יותר מהרגיל בבית עם בני המשפחה ומבינים את החשיבות של בית נוח, מרווח ומעוצב.