טיפים לעיצוב הבית

טיפים לעיצוב הבית בזול

בבואנו לעצב חלל מסוים בבית תמיד נרצה לשמור על אחידות, הרמוניה בין מרכיבי החלל השונים וכן להדגיש טון מסוים באמצעות אלמנטים עיצוביים כמו צבע, אקססוריז ורהיטים. חשוב לשמור על איזון ובתוך כך, לא להגזים מדיי באלמנט מסוים אך גם לא להחסיר מדיי מהחלל.

להגדיל ולהאיר

נקודה שתמיד תהיה רלוונטית, לכל חלל היא יצירת תחושה של חלל גדול ומרווח וגם מואר יותר. מה שיחזק את הרושם הזה תמיד הוא מראות. חזקו את החזון שלכם לגבי החלל באמצעות תמונות השראה מאתרי הום סטיילינג או אתרי עיצוב פנים .

תאורה מעוצבת לבית

כמובן שבחללי הרחצה זה ברור שיש מראה, כמה שיותר גדולה, כך טוב יותר, אך נסו לשלב מראה בחללים אחרים שבהם המראה אינה "אובייס". למשל- בסלון ניתן לקשט את הקירות בכמה מראות קטנות עם מסגרות מיוחדות ומקושטות וכך גם הוספנו אופי לחלל וגם את האפקט המתקבל מהמראות. 

בסיס נקי

נקודה זו נוגעת לרקע של החדר, לבסיס שלו- דרך בטוחה וקלה לעיצוב ולשינוי העיצוב בהמשך היא בחירה של רקע נייטרלי לחלל. כלומר, צבעי קירות לכיוון הלבן-שמנת, ריצוף נקי ובהיר וכן, את הריהוט הגדול והמשמעותי בחדר (גם מבחינת עלות) לבחור בעיצוב נקי, גוון סטנדרטי שנוכל לעבוד איתו בהמשך ולהחליף את האופי של החדר באמצעות אקססוריז. בסיס שכזה יכול לאפשר לנו לשנות את העיצוב והאופי בחלל בקלות ובלי צורך לשנות מרכיבים מהותיים בו.

זריקת צבע וסטייל

על גבי הרקע הנקי והנייטרלי שבחרנו נוכל לתת סגנון לחלל, להכניס סטייל, צבע וקריצות מסוימות. ניתן להשיג זאת בעזרת תמונות על הקיר בגוונים הרלוונטים שבחרנו להעצים, כריות על הספה בסלון בשלל מרקמים, פסלים ואגרטלים בפינות החדר ועוד.

הום סטיילינג

השראה

לרוב, עיצוב שהוא 100% מתוך הראש והדמיון שלנו- קשה לממש, או שהמימוש שלו לא יהיה כפי שרצינו. צרו לכם פסיפס של אלמנטים שאהבתם שאותם תרצו לממש בדרך זו או אחרת בחלל. כך תעגנו את מחשבותיכם בדוגמאות ממשיות שיסייעו לכם בבחירת הפריטים הנכונים.

לחמם ולרכך

חללי משפחה תמיד ניתן לרכך באמצעות שטיחים. השטיח יכול להוות אלמנט עיצובי נוסף באמצעותו נוכל לחזק את הסטייל שבחרנו לחלל.
למשל, שטיח גדול, רך וכיפי בסלון הוא מעולה למשפחה, לאותם ערבים בהם ניתן לשבת יחד על השטיח ולשחק יחדיו, או אפילו בחדר השינה של ההורים- להניח שטיח לצד המיטה כשבאותו בוקר קריר נוכל לדרוך ישירות על שטיח נעים ומלטף ולא ישירות על הרצפה הקרה.

צמחים

צמחים הם תמיד זריקה מבורכת של אנרגיה, צבע וחיים לכל חלל. בסלון, בחדר האמבטיה ואפילו בחדר השינה- צמח ירקרק תמיד יכול להשרות תחושה מרגיעה ומרעננת. לעתים ניתן אף להתאים צמח בעל פריחה צבעונית ויפה שתתאים לחלל. ואם אתם פחות בקטע של לגדל צמחים ולדאוג להשקייתם- ניתן תמיד ללכת על צמחי-משי שיותירו את התחושה באופן קבוע וללא תחזוקה, או באותו אופן- לחדש בכל פעם זר חדש ורענן אחר.

פרחים לבית

מקום אחסון

בתכנון הראשוני של החלל, דאגו למספיק מקומות אחסון בו, בכדי שלא יחסר בהמשך והתוצאה של תכנון לא נכון הוא פריטים רבים מפוזרים וזרוקים ברחבי החלל, כאלו שאין להם מקום ו"בית קבוע". כך למשל, דאגו מראש לתכנן ארון מספיק גדול בחדר הילדים- יספיק גם לצעצועים וגם לבגדים שילכו ויתרבו עם השנים. בסלון, דאגו אולי גם לצורת אחסון מסויימת לצעצועים שמיועדים לסלון, כך שניתן להסתירם כשנזמין אורחים, וניתן לשלוף אותם בקלות ולסדר חזרה בקלות) למקום האחסון המוגדר, למשל- ארגז עץ אטום דקורטיבי מבחוץ שמתכתב עם יתר הרהיטים, וגדול מספיק להכיל את כל מה שצריך.

לסיכום
אלו היו כמה זרקורים, כמה טיפים בסיסיים להצמד אליהם בשלל חללי הבית שלכם. אם תצליחו לעקוב אחריהם, תוכלו להגיע לחלל פרקטי שיתאם את צרכי המשפחה שלכם מהבית אך כזה חלל שגם תוכלו לשנות, לרענן ולעדכן בעת הצורך או כשיתחשק לכם.

בהצלחה!