עיצוב חדרי ילדים

עיצוב חדרי ילדים

חדרי ילדים נחשבים לממלכה הקסומה של הקטנטנים ובני הנוער, החדר משרת אותם לשינה, למנוחה, ללמידה, לאירוח ומשחק עם חברים ולכל הצרכים הייחודיים שלהם. לכן, עיצוב חדר ילדים נחשב למורכב ומאתגר מאחר ויש להתאים אותו לקונספט העיצוב הכללי בשאר חללי הדירה או הבית, והחדר חייב להתאים לגיל ולמאפייני הילד, וכמובן לטעם האישי ולרצונות הייחודיים שלו.

נכנסים לראש של הילד

כדי לעצב נכון את חדר הילדים כדאי לנסות להיכנס לעולם המרתק ומלא הדמיון של הילדים.חשוב שלא להעמיס את החדר עם פריטי ריהוט וחפצי נוי, החדר של הילדים חייב להיות מרווח ולאפשר להם לשחק ולהשתולל בנוחות ובבטחה. חשוב לזכור כי בבנייה המודרנית חדרי ילדים הם קטנים יחסית, בדרך כלל בגודל של 10-8 מ"ר, ויש לבחור נכון את מיקום המיטה, הארון, הכוננית ושולחן הכתיבה. לכן, אין להעמיס ברהיטים וכדאי לבחור רהיטים פונקציונליים כמו מיטה עם שטח אחסון גדול, כדי לאחסן בקלות צעצועים, בגדי חורף, שמיכת פוך וחפצים נוספים, וכך שומרים בקלות על סדר וארגון.

עיצוב חדרי ילדים

כדאי למקם את המיטה במיקום שאינו מול הדלת, ואת שולחן הכתיבה רצוי למקם ביחס נכון מול החלון כדי למקסם חדירה של אור טבעי, אך חשוב לוודא שמסך המחשב לא נמצא ישירות מול החלון בגלל תופעת הסנוור. כמו כן, כאשר בוחרים ארון בגדים וכוננית עם דלתות לחדר הילדים כדאי לוודא כי ניתן לפתוח את הדלת במלואה וללא כל הפרעה בחדר.
לכל ילד יש תחביבים ומשחקים אהובים עליו, לכן כאשר מעצבים את החדר שלו יש להתייחס לכך וכדאי לתת גם לילד לבוא לידי ביטוי בעיצוב חדרו. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי הילדים גדלים מהר והטעם האישי שלהם משתנה בהתאם. לכן, כדאי לבחור רהיטים המתאימים לתקופות גיל שונות, ובהתאם לשינויי הגיל והטעם האישי של הילד, אפשר לעצב מחדש את חדרו באמצעות עבודות צבע דקורטיביות ואמנותיות, מדבקות קיר, פריטי נוי והחלפת הווילונות.

בטיחות מעל הכול

בכל עיצוב חדר ילדים יש להתייחס לנושא הבטיחות, זהו הנושא החשוב ביותר מבחינת ההורים והילדים. אין לבחור רהיטים עם זוויות חדות העלולות לגרום לפציעות וחבלות אצל ילדים המשחקים בחדרם, ורצוי לבחור גם מדפים עם פינות מעוגלות, ולכסות את השקעים בכיסוי בטיחותי.
החדר חייב להתאים לגיל הילד והרגליו, החלל חייב להיות נעים ובטוח עבורו, ולאפשר לילד לארח חברים ולשחק איתם ללא סכנות ופציעות, זו אחת הסיבות מדוע כדאי להוסיף לתוכנית העיצוב גם שטיח רך או רצפת פרקט.

עיצוב עם אמירה אישית

כל ילד הוא עולם ומלואו, ולכל ילד יש אישיות ייחודית משלו, והיא צריכה לבוא לידי ביטוי גם בעיצוב חדרו. לכן, כדאי לתת לילד להשתתף בתוכנית העיצוב ולאפיין את רצונותיו וצרכיו הייחודיים. העיצוב הכללי בחדר הילדים חייב לשקף את אופיו של הילד ולהיות עם אמירה אישית ברורה. הורים רבים מתמקדים בעיצוב מגדרי ובבחירת פריטי נוי ועיצוב היוצרים אווירה מסוימת שאינה בהכרח מתאימה לילד.
יש לבחור נכון את הצבעים לקירות ואת גווני הרהיטים, כדאי לתכנן חדר ילדים מעוצב עם אווירה נעימה ומרגיעה, בשילוב נגיעות של צבעים ססגוניים ונועזים. כמובן, שהעיצוב חייב להתאים לאופי הילד, לכן אם הילד שלכם תזזיתי ונמרץ אפשר לבחור עיצוב מודרני נועז וצבעוני, אחרת העיצוב הקלאסי עם גוונים בהירים ומרגיעים יתאים יותר.
עיצוב חדרי ילדיםבאופן כללי, בעת עיצוב חדר ילדים עדיף להימנע מעיצובים טרנדיים, למשל טפטים עם דמויות מסרט שהילד אוהב, מיטה מעוצבת בסגנון מכונית ספורט או דורה, וכדאי לעצב את החדר עם חומרים איכותיים ובטיחותיים, עדיף חומרי גלם ירוקים שאינם פולטים גזים רעילים.