עיצוב חדרי אמבטיה

עיצוב חדרי אמבטיה ושירותים

מתכננים שיפוץ קוסמטי או מקיף בחדרי האמבטיה והשירותים בביתכם? מתבלטים בין מספר סגנונות עיצוב ומתקשים לקבל החלטה על עיצוב מקלחת ושירותים בהתאמה למגבלות התקציב והטעם האישי? לפניכם טיפים והמלצות שיסייעו לכם לעצב חדרי אמבטיה ושירותים בדירה או בבית שלכם.

עיצוב אמבטיה ושירותים מתחיל בתכנון ובאפיון צרכים

לפני שבעלי המקצוע מתחילים בשיפוץ ובעיצוב חדרי הרחצה והשירותים בביתכם חשוב לאפיין צרכים כדי לתכנן נכון את החללים השונים. עיצוב מקלחת מתחיל בתכנון קפדני, זהו חלל יחסית קטן בשטח הבית או הדירה, ובחדר הרחצה אנחנו שומרים על היגיינה, זוכים להפוגה קלה ממרוץ החיים, רוחצים את הילדים הקטנים ונהנים ממקלחת טובה ומרגיעה אחרי יום עבודה.עיצוב חדר אמבטיה
עליכם להתייחס לגודל חדר המקלחת כדי להחליט האם להתקין אמבטיה ומקלחון או רק מקלחון. אם חדר הרחצה קטן בשטחו ואין לכם ילדים קטנים אפשר להסתפק במקלחון פינתי או מרכזי, בעיצוב יוקרתי, וכך תיהנו מחלל מרווח ונוח יותר. כמו כן, חשוב להחליט מראש האם מתקינים אסלה בחדר המקלחת או רק בחדר השירותים. למשפחות גדולות עדיף להפריד בין השירותים לחדר הרחצה מטעמי נוחות ומניעת ויכוחים ומריבות. 

מדידות מדויקות וסימון נקודות עוגן

עיצוב מקלחת ושירותים מחייב ידע מקצועי, ניסיון והכרות עם חומרים. כאשר ניגשים לפרויקט עיצוב חדרי רחצה יש למדוד את חלל החדר ולסמן את נקודות העיגון כמו פתחי חלונות, דלת כניסה לחדר, נקודות מים וחשמל, מיקום צנרת וכד'. בהתאם לנקודות העיגון קל יותר להחליט היכן האמבטיה והמקלחון ימוקמו, היכן למקם את הכיור וארון האמבטיה, איפה לתלות מראה והיכן להתקין מדפים ומתלים למגבות ולבגדים. העיצוב מותאם לנקודות העיגון המהוות בסיס לבחירת הקו העיצובי, הכלים הסניטריים ושאר האביזרים.עיצוב חדר אמבטיה יש לבחור סגנון מועדף, עדיף סגנון המתאים לעיצוב הקיים בשאר חללי הנכס. הכלל המנחה בעת עיצוב מקלחות וחדרי רחצה הוא קווים ישרים ואלגנטיים היוצרים תחושה של מרווח, צבעים בהירים יחסית המעניקים תחושה של ניקיון ורוגע, עיצוב מינימליסטי ויוקרתי כמו בחדרי מלון מפוארים, והתאמה מושלמת לצרכים ולרצונות של הדיירים.
יש מגוון סגנונות המתאימים לעיצוב מקלחת, למשל סגנון כפרי, מודרני, אורבני, קלאסי ורטרו. אפשר לבחור עיצוב טרנדי אך עדיף לבחור בסגנון על זמני שמתאים לתקופה ארוכה. כיום מקובל לעצב את חדרי הרחצה עם חומרים טבעיים ואיכותיים, בדרך כלל בגוונים בהירים או בגווני פסטל רכים, עם אביזרים נלווים היוצרים אווירה נעימה וחמימה.
לאחר בחירת האביזרים השונים כמו מקלחון, אמבטיה, ארון וכלים סניטריים הגיע שלב בחירת הצבעים. מומלץ לבחור גוון דומיננטי אחד וניתן לשלב נגיעות של צבע וטקסטורות מעניינות כדי לשדרג את העיצוב וליצור את האווירה הרצויה. חשוב לבחור צבעים עמידים ואקולוגיים המתאימים לחדר עתיר לחות ורטיבות.

עיצוב שירותים

רבים משקיעים זמן, מחשבה ומשאבים בעת עיצוב מקלחת וחדרי רחצה, והם שוכחים שגם את חדרי השירותים בבית יש לעצב. עיצוב שירותים מתחיל במדידות ובאפיון אורח החיים של בני המשפחה, העיצוב צריך להתאים לקונספט הכללי של הבית, וניתן להדביק קרמיקה על הרצפה הקיימת כדי לחסוך עלויות, לצבוע את הקירות או לחפות אותם, להתקין גוף תאורה מעוצב עם אור חזק וכדאי לתלות תמונה או להוסיף אלמנטים דקורטיביים מקוריים כדי ליהנות מעיצוב מושקע וייחודי גם בשירותים.לסיכום, עיצוב מקלחת ושירותים מחייב תכנון קפדני והתייחסות לצרכים הפונקציונליים של הדיירים. יש לבחור חומרים עמידים בפני רטיבות ולחות, לבחור עיצוב מרגיע ואפשר גם להגשים פנטזיות שונות מבחינת עיצוב וליהנות מחלל מפנק המהווה מקום מפלט מושלם מלחצי היום.