אבני מדרך לעיצוב שבילי גישה בגינה

Admin

Admin

תכנון נכון של הגינה הופך אותה למטופחת ונעימה לשהייה. תוכלו להשקיע מינימום זמן ומאמץ בעיצובה, באמצעות ארגון ותכנון נכון, כמו למשל של שבילי הגישה, באמצעות אבני מדרך. מדובר על פתרון אסתטי, אשר ניתן לעצב באמצעות חומרים מן הטבע, כגון אבנים טבעיות וגדולות המתאימות למטרה זו. לרוב, מדובר על פרוסות המנוסרות מסלע, צורות וגוונים שונים של אבנים טבעיות ומרשימות במרקמן או בגוונן.  אבנים אלה, יכולות לשאת משקל רב, הן אינן נשחקות בגלל שינוי מזג האוויר ונשארות לשנים רבות. את הסלע שמשמש בתור אבנים שיהפכו לשביל גישה, מנסרים בעובי המתאים.

האם ישנם סוגים שונים של אבני מדרך ומה האבן המומלצת ביותר?

ישנן אבני מדרך מחיר שעשוי להיות שונה, בגלל איכות וסוג האבן הטבעית. למשל אבני בזלת מתאימות במיוחד, היות והן עמידות וחזקות, כאשר חיתוך האבן בגודל המתאים ובעובי של 3 ס"מ יתאים במיוחד לדריכה. ישנן אבנים טבעיות זולו יותר, כמו למשל אבני סלע לקט, שהן אמנם במראה פראי, בגוונים של לבן ושמנת, אך אבן זו אינה מומלצת , היות והיא סופחת כתמים. יש שמעדיפים שיש טבעי, כגון גרניט, או אבני קוורץ, צפחה, או אבנים ירושלמיות שהן חזקות ומרהיבות ביופיין.

התקנת אבני מדרך באופן פשוט וקל

קל להניח על שבילים שונים בגינה אבני מדרך, יש להציב אותן במרחק שווה, אם על דשא סינתטי או על הקרקע. מדובר על תוואי הליכה מנקודה לנקודה, מה שימנע סימנים וכן, הגינה תיראה מסודרת. יש לציין, כי אבני גישה לשביל, הן בעלות שני סוגים, כאשר הסוג הראשון כאמור הוא מאבן טבעית והסוג השני הוא אבן תעשייתית.אפשר למצוא עיצובים מרשימים מאוד, באמצעות שילוב של אבנים מיוחדות, שילוב של אבנים מסוימות בסוג נוסף של אבנים המיועדים לדריכה בשבילים. אפשר גם לתחום ערוגות של פרחים, מה ששומר על מסגרת קלה יותר לאחזקה וטיפול. ניתן ליצור מתחם מעניין סביב עצי נוי בגינה באמצעות אבני המדרך בגדלים המתאימים.

מה עוד ניתן ליצור מאבני המדרך בגינה?

אפשר ליצור מדרגות מדהימות בגינה, מאבני המדרך הטבעיות. ניתן לחוש, כאילו אנו נמצאים בטבע שהוא מסודר. ניתן למצוא סוגי אבנים המתאימות במיוחד ליצירת מדרגות מושלמות בגינה, כאשר ישנם הבדלי גובה. אפשר לבנות גם טרסות מאבני מדרך טבעיות, כאשר מוסיפים בטון לחיזוק. הטרסות, פשוט מקנות סדר לגינה מצד אחד, אך מצד שני הגינה תהיה בעלת מראה פראי, כך שבכול תלוי בבחירה הנכונה של האבנים. למדו עוד על נושא אבני מדרך מחיר ומידע נוסף ‏בקליק כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *