כיצד עיצוב פנים משתלב עם אדריכלות?

הנהלת האתר

הנהלת האתר

כאשר אנחנו ניגשים לעצב את חללו הפנימי של ביתנו, הרי שהדבר נובע מן הרצון שלנו להפוך את המרחב הביתי לכזה שגם ירגיש כמו בית.

ומהו בית אם נחשוב על כך לרגע? מדובר במקום שבו נחוש בנוח עם תחילתו של יום ובסיומו של יום עבודה; מדובר במקום שיעניק לנו את המענה על רצונותינו, צרכינו ועל עיסוקינו בשעות הפנאי.

מתפקידם של מעצבי הפנים הוא לתרגם את הרצונות הללו לתכנית עבודה המשקפת את טעמם האישי של לקוחותיהם, ולפקח על הפרויקט מתחילת הדרך ועד לקבלת עיצוב בעל גוון אישי ומענה פונקציונלי ופרקטי.

על בסיס תיאור זה, הרי שאין כל הפתעה בכך שאדריכלים רבים עוסקים אף הם בעיצוב פנים כחלק מהכשרתם, ומדוע?

ההבדל בין עיצוב פנים להום-סטיילינג

רבים נוטים לבלבל מעט בין שני התחומים.

הום-סטיילינג עוסק ב'קוסמטיקה' של הבית, והמקצוע סובב סביב היכולת להלביש את הבית במגוון סגנונות שונים דוגמת החלפת הריהוט, בחירת פריטים שונים שיעטרו את המרחב, טפטים, וילונות וכיוצא בכך.

עיצוב פנים לעומת זאת, אמנם עוסק גם הוא בהלבשת הבית, אך גם ניגש להיבטים התכנוניים של הדירה. מתוקף הכשרתם, מעצבי פנים יודעים לקרוא את תכניות הבנייה של הדירה, וכך גם לנהל פרויקט של הסבת חדר, נניח חדר שירותים עודף לחדר ארונות, שבירת קיר ליצירת מרחב רב יותר בסלון הבית וכיוצא בכך.

המשמעות של צמד המילים אדריכלות ועיצוב פנים

אם תשאלו אדריכל לגבי מטרתו הראשונית והחשובה, הרי שהוא יענה כי יעדיו הם לתכנן עם לקוחותיו את בית חלומותיהם; בית שעונה על צרכיהם ועל רצונותיהם, על המוקדים שמהווים עבורם את מרכז הבית (למשל המטבח, או אולי חדר האורחים והסלון), המוקדים שמעניקים להם ביטוי לתחביבים ולעיסוקים שגורים.

למעשה, אדריכלים נוגעים בשלב התכנוני החשוב ביותר בעיצוב הפנים הלא הוא תכנון המרחב הפנימי של הבית. לאור זאת, רבים מן המשרדים מציעים שירות משולב העונה הן על צרכים תכנוניים והן על צרכים הנובעים מטעם עיצובי אישי.

דוגמאות לסגנונות עיצוב

בישראל ישנם שלושה סגנונות עיצוביים בולטים במיוחד: העיצוב המודרני, העיצוב הכפרי והעיצוב הים-תיכוני.

הסגנון המודרני עוטה על עצמו צבעים מנוגדים בדמות לבן ואפור ואף שחור. היבטים אלו ניכרים הן בחזיתותיו של המבנה והן במרחביו הפנימיים. זהו עיצוב נקי מאוד ובעל מראה מינימליסטי. המבנה עצמו מתהדר במשחקים גיאומטריים עדינים.

הסגנון הכפרי מצדו נוטה יותר לבתי המתיישבים הראשונים אותם ניתן לראות במושבים וקיבוצים. בתים מרובעים המשלבים לעתים חיפויים מעץ. שילוב בין ישן לחדש.

הסגנון הים-תיכוני נוטה יותר לכיוון היווני, ובשכירת שירותי אדריכלות ועיצוב פנים המשלבים בין השניים,  ניתן לראות בעיקר דגש על שליכט בהיר מאוד, קירות בעלי מראה מעוגל וחלל המשלב ריהוט כפרי שליו.

לסיכום

בשכירת שירותיו של מעצב פנים, הרי שלרוב יהיה מומלץ לבחון את ההסתייעות במעצב פנים שהוא קודם כל אדריכל.

האפשרויות התכנוניות ונקודת המבט המקצועית, יאפשרו לבצע מגוון שינויים שיענו במדויק על צרכינו היומיומיים כמו גם עיסוקי פנאי ותחביבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *