לא לפחד כלל – איך להתגבר על חרדות ולחיות חיים טובים יותר

הנהלת האתר

הנהלת האתר

אנו חיים בתקופה אינטנסיבית, לפעמים לוחצת, מלחיצה. זו לא התקופה שבה קל לסנן גירויים, להגיע לשלווה. אומרים שהתלונה המרכזית של מרבית האנשים היא לא הכסף וחשבון הבנק אלא התמודדות עם עומס רגשי, הצפה, פחדים וחרדות. מרגישים שאתם צריכים להגיע למקום רגוע יותר, לשלווה בחיים? לפניכם טיפים טובים להתגברות על חרדות. קבלו חמש דרכים מחוללות מהפך: כך תחיו חיים טובים יותר ותלמדו לראות את הצד היותר שלוו של החיים.

אל תתנו שירמסו אתכם

יש טיפוסים אגרסיביים, שאף אחד לא רוצה להתעמת איתם וכולם חוששים מהם. אם אתם קוראים את הדברים הללו, אתם יודעים שאתם לא שייכים לטיפוסים האגרסיביים ואין לנו שום כוונה לגרום לכם להפוך לכאלה. יחד עם זאת, אם אתם מוצאים את עצמכם פעם אחר פעם בצד הנרמס, דעו שזה מושך אש וגורם לאחרים "לטפס" עליכם עוד יותר. מה עושים? אם השכנים מצפצפים עליכם ולא נותנים מקום לזכויות שלכם, תוכלו לפנות אל עורך דין סכסוך שכנים על מנת שיפנה אליהם. אפילו אם זה לא יגיע לבית המשפט, עצם העובדה שאתם עומדים על שלכם תקנה לכם יותר כבוד מהסביבה.

תכנות המוח נגד חרדות

פעם חשבו שלהתמודד עם חרדות זה עניין לטיפול פסיכולוגי ארוך שנים. אבל הזמנים השתנו וכיום ישנן שיטות לטיפול קצר מועד, אפילו ללא צורך לשכב על ספת הפסיכולוג. לדוגמא, בעזרת NLP ניתן לטפל בקשיים בשל חרדה חברתית על ידי תכנות של המוח. אין פה משהו מיסטי וזה לא קשור למחשבים אלא לתרגול של צורת חשיבה אחרת ומיקוד בדברים אחרים. במקום לחשוב בצורה שלילית על מצבים חברתיים, מרגילים את המוח לראות את הדברים באור שונה, במסגור מחדש. ניתן להפיק תועלת משילוב עם דמיון מודרך שמאפשר לכם להרגיש בתוך סיטואציה חברתית, עם קונוטציה חיובית ושליטה רגשית.

ספורט מציף את הגוף ברוגע

אחת הבעיות שנובעות מחרדות קשות זו הימנעות והסתגרות בבית. אבל הסתגרות בבית לא רק שפוגעת במיומנות החברתית, היא גם גורמת לנפש להיסגר ולאדם להיתקע בתוך "לופ" של שליליות. נסו לצאת החוצה לפעילות ספורטיבית. זה לא חייב להיות משהו גדול ולא חייבים להתחיל בהצטרפות למכון כושר. נסו להתחיל עם הליכות לבד או עם חבר או חברה. פעילות גופנית מציפה את הגוף ברוגע. נסו להתרגל לפעילות גופנית מאומצת יותר עם הזמן, וכך תגלו שגם שנת הלילה שלכם משתפרת (וכמובן הבריאות הכללית משתפרת אף היא).

מצאו את המוזיקה שלכם

האזנה למוזיקה יכולה להיות בעל אפקט מחשמל או אפקט מרגיע. הכניסו מוזיקה לחיים שלכם, בין אם תלמדו לנגן ובין אם תקשיבו למוזיקאים או ללהקות בסגנון המועדף עליכם. מחקרים מראים כי האזנה למוזיקה שליווה מכניסה את הגוף למצב רגוע ואפילו משפרת את מערכת החיסון ומרגיעה כאבים פיזיים.

תחביב נגד דאגה

דאגנות וחרדה מתעצמים כאשר אנו מוצאים את עצמנו חסר תעסוקה. תעסוקה מהנה או מועילה מהווה לא רק תרופה בדוקה נגד שעמום אלא גם מסלקת דאגות וחרדות. חפשו לעצמכם תחביב ותנו לכם מעת לעת לשקוע בו להנאתכם.

קרדיט תמונה FREEPIK

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.