מחיקת רישום פלילי – איך לעשות זאת?

הנהלת האתר

הנהלת האתר

חפצים בסגירת תיק פלילי עקב חוסר באשמה? לא מעט מהאזרחים המחזיקים ברישום משטרתי אשר פוגע בשמם הטוב, מחזיקים ברישום פלילי שלא באשמתם אשר מונעת מהם תעסוקה במגוון עיסוקים ומקצועות אשר דורשות רישוי, זאת בנוסף לרושם החברתי אשר נוצר עליהם בעקבות הרישום הפלילי. כל אדם אשר יפתח כנגדו תיק פלילי מטעם חקירה משטרתית, יוכל לגשת לתחנת המשטרה הקרובה לביתו ולבקש תדפיס רישום פלילי על מנת לברר את מצב התיק העדכני. ניתן לבצע מעקב אחר הטיפול בתיק באמצעות הפרקליטות או קצין החקירות בתחנת המשטרה בה בוצעה החקירה של התיק המדובר. תיק משטרתי פלילי אשר נמצא בסטטוס "ממתין לבירור דין", הינו תיק שטרם הוחלט על סגירתו או לחלופין נסגר בשל היעדר ראיות המקשרות את הנאשם לאשמה פלילית, חוסר עניין לציבור או שטרם הבשיל עד לכדי כתב אישום.


היעדר ראיות וחוסר עניין לציבור
סגירת תיק משטרתי פלילי יכול להיעשות על פי סעיף מספר 62 לחוק סדר הדין הפלילי באחת משלוש עילות שונות. משמעות המושג "העדר ראיות מספיקות" הינו למעשה שהמשטרה לוקה בראיות אשר מספקות וקושרות את הנאשם באופן ישר לביצוע העבירה הפלילית אשר יכולות להביאו לכדי הרשעה בביצוע עבירה פלילית. הליך סגירת התיק הפלילי בשל "היעדר עניין לציבור"  חלה עקב החלטת המשטרה כי אין כל תועלת להעמדת האדם לדין. מדובר על מקרה בו במרבית המקרים ישנן ראיות המצביעות כי החשוד אכן עבר על העבירות המיוחסות לו מטעם המשטרה, אך בנסיבות התחום הספציפי בו הוא הואשם גובר האינטרס הציבורי של אי העמדה לדין, אם כי מדובר במידת חומרת העבירה ואם כי מדובר בשיקולים כאלו ואחרים.
על מנת ליצור קשר עם עורך דין למחיקת רישום פלילי ניתן לפנות למספר 054-8898250
על מנת ליצור קשר עם עורך דין באינטרנט תוכלו לעשות זאת כאן


שינוי לעילת סגירה של היעדר אשמה פלילית
ברוב המוחלט של המקרים בהם המשטרה אינה מחזיקה בשום ראיה כנגד הנאשם, יהיה ניתן על הנאשם לבוא בבקשה לסגירת התיק הפלילי העומד כנגדו במשטרה בשל היעדר אשמה פלילית. אם הבקשה תיאלצו להפנות אל הרשות התובעת או אל קצין החקירות ביחידת המשטרה בה בוצעה החקירה הרלוונטית, ועל כן מוטב לעשות זאת בליווי עורך דין פלילי מנוסה. צעד זה נועד על מנת להבטיח כי אותו תיק פלילי אכן יימחק ולהסיר כל דאגה מליבכם ולהשאיר אתכם בראש שקט לאורך כל הליך מחיקת התיק הפלילי. במידה והתיק הפלילי נסגר בגין עילות אחרות, שהרי הוא נותר ברישומי המשטרה ועל כן עשוי גם לפגוע בעתידו של האדם אשר מחזיק בתיק הפלילי. תחת נסיבות אלו יש להגיש בקשה לגורם אשר החליט לסגור את התיק, לצורך שינוי עילת סגירת התיק לעילה של היעדר אשמה פלילית. בקשה זו תיעתר באופן חיובי במרבית המקרים בהם ישנן מספקים ראיות מוצקות אשר סותרות באופן חד משמעי את כתב האישום או לחלופין חדשות אשר עשויות לשפוך על החקירה נקודות מבט חדשות אשר יהיו לטובת הנאשם בהליך הפלילי.
חשוב לציין כי פעולת ביטול וסגירת התיק הפלילי אינה מוחקת באופן פיזי את ההרשעה כנגד הנאשם במאגר המידע של המשטרה, אך משמעות פעולת הביטול הינה כי רק מספר מצומצם של גופים מורשים יהיה נגיש לצפייה במידע זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *