נכון או לא נכון: מהו תחום האחריות של אינסטלטורים?

הנהלת האתר

הנהלת האתר

יש לא מעט מקרים שבהם לקוחות מזמינים אינסטלטור ומגלים שהוא כלל לא מבצע את העבודה שהם מעוניינים שהוא יבצע. למרבה הצער, גם במקרה כזה הלקוח יצטרך לשלם דמי ביקור לאינסטלטור. ולכן, לפי שמזמינים אותו, חשוב לדעת מראש אילו עבודות מבצע אינסטלטור וכן מה לא נמצא תחת תחום האחריות שלו. לפיכך, ריכזנו לכם כל המידע בכתבה הזאת.

מה האינסטלטור שלכם אמור לעשות?

לפני שנסביר על העבודות שאינסטלטור אמור לבצע אצלכם, נציין כי בראש ובראשונה יש להזמין את איש המקצוע המהימן ביותר, שיוכל לבצע עבורכם את העבודה הטובה ביותר ובמחיר נוח. כאן תוכלו למצוא אינסטלטורים מומלצים, עם חוות דעת ודירוגים שיסייעו לכם לבחור את האינסטלטור הטוב עבורכם. אז לאחר שיש לכם בעל מקצוע מיומן ואמין, הגיע הזמן לדעת אילו עבודות הוא יבצע עבורכם:

פתיחת סתימות

פתיחת סתימות היא אחת העבודות הנפוצות ביותר שאינסטלטור נדרש לבצע. העבודה הכי נפוצה בתחום היא סתימה בכיור, שנגרמת כתוצאה מהצטברות של שאריות מזון בסיפון, מה שכמובן גורם לסתימה קשה. נוסף על כך, האינסטלטור נדרש מדי פעם לבצע פתיחת סתימה באסלה, באמבטיה, במקלחון ולעיתים אף בקו הביוב של הבית, עבודה שמתבצעת באמצעות ספירלה חשמלית לפתיחת סתימות.

תיקון נזילות

רבים הלקוחות שמזמינים אינסטלטור לתיקון נזילות בבית. בחלק מהמקרים מדובר בנזילות גלויות לעין, בין השאר בברז של הכיור המטבח או המקלחת. אולם, יש מקרים שבהם לקוחות חוששים שיש להם נזילה סמויה, כלומר נזילה ממקור שאינו ידוע. בדרך כלל מדובר בלקוחות שמקבלים חשבון מים גבוה מהרגיל או עדכון מחברת המים שלהם שייתכן שיש להם נזילה סמויה. במצב כזה האינסטלטור יגיע אליכם עם מצלמה תרמית לאיתור נזילות סמויות על מנת לדעת מהיכן נובע המקור שלה. במקרים מסוימים מקור הנזילה הוא בכלל בגג, ובמקרים כאלה חשוב לפנות לאיש המקצוע המתאים כדי שיטפל בבעיה וימנע אותה בעתיד.

התקנת כלים סניטריים

בין השאר אינסטלטורים נדרשים מעת לעת להחליף ללקוחות כלים סניטריים בבית. אנחנו מדברים בין היתר על החלפה של אסלה, כיור, ברז, ניאגרה, אמבטיה ועוד. ברוב המקרים לקוחות מזמינים את השירות כחלק במהלך שיפוץ כולל של הבית אך לא רק, אלא גם כאשר למשל יש סדק בכיור או באסלה ואין מנוס מלהחליף אותם.

כמובן שהאינסטלטור מבצע עוד מגוון רחב של עבודות, בין השאר הגברת לחץ מים בבית, התקנת נקודת מים חדשה ועוד.

מה האינסטלטור שלכם לא אמור לעשות?

עבודות שיפוץ

 יש מקרים שבהם האינסטלטור יצטרך לשבור את הקיר או להרים את המרצפות כדי לבצע תיקון בצנרת מים סמויה. בתום התיקון האינסטלטור כן אמור לסגור לכם את הקיר, אבל הוא ממש לא אמור לצבוע לכם אותו וכן לא להדביק בחזרה את אריחי הקרמיקה. יש אינסטלטורים שכן מבצעים את זה, אבל סביר להניח שתצטרכו לשלם עבור כך.

פתיחת סתימות בביוב

סתימות קשות בביוב נגרמות כתוצאה משומן שהצטבר בקו או בגלל שורשים שחדרו אליו. במצב כזה, אתם צריכים להזמין שירות של ביובית, שהיא משאית גדולה שתפתח את הסתימה באמצעות שטיפת הקו בלחץ מים. את זה האינסטלטור לא אמור לעשות ואין לו הכלים לעשות זאת.

הסרת כתמי רטיבות

אם יש לכם נזילה סמויה בתוך הקיר, סביר להניח שתראו כתמי רטיבות על הקיר ולעיתים גם עובש. האינסטלטור שלכם אמור לתקן לכם את הנזילה הסמויה, אך אין הוא אמור להסיר את כתמי הרטיבות והעובש.

איטום

אינסטלטור הוא לא איש איטום ואם הזמנתם אותו על מנת לאתר נזילה סמויה בקיר, יש מצב שהוא יגלה שלא מדובר בתקלת אינסטלציה בכלל, אלא נזילה המגיעה מבחוץ. במצב כזה, אתם תצטרכו להזמין איש איטום שיבצע תיקון לאיטום של הקיר החיצוני או הגג של הבית.

לסיכום

אם אתם צריכים להזמין אינסטלטור ולא בטוחים שהוא מספק את השירות שאתם רוצים שהוא יבצע עבורכם, אנחנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר הזה וללמוד קצת את התחום, זה יסייע לכם להימנע מתשלום ביקור לשווא. כמובן שיש להזמין אינסטלטור אמין ומקצועי, כדי שיוכל לספק לכם שירות טוב ויעיל. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *