איטום גג לקראת החורף, מה מתאים לגג שלי וכמה זה עולה ( כן יש מחיר בפנים )

הנהלת האתר

הנהלת האתר

לשמחתנו, איטום גג זה לא תהליך שאנחנו צריכים לעבור פעם בשנה או בשנתיים. אם זה נעשה טוב פעם בעשור זה בסדר וגם אז פשוט בגלל התיישנות החומר, השמש המשוגעת שיש לנו במחוזותינו, החום בצהריים והקור בלילה לפעמים וגם קצת נזקים טבעיים (וכשאני אומר טבעי אני מדבר על אותו מתקין דוד שעשה חורים לרגליים של הדוד אבל לא אטם סביבם כהלכה).

בנוסף, יכולים גם לקרות דברים שהם באמת לא תלויים בטיב העבודה – כמו לדוגמה, שקיעה איטית של צד אחד של הבניין, אפילו בכמה סנטימטרים לאורך עשור עשויה לגרום להפרדה ומתיחה של אותן יריעות ביטומניות אשר אוטמות הגג שלנו, ליצור מרווחים וקרעים וחורים נראים ובלתי נראים – ואז מגיע היורה, או שמתפוצץ דוד על הגג ואנחנו מרגישים את זה!

איטום גגות – באיזה שיטה לבחור?

יריעות ביטומניות

איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות הייתה ועדיין בהרבה מהמקרים השיטה הנפוצה ביותר לאטום גגות מסוגים שונים (אפילו גגות מתכת). הסיבה היא כמובן העמידות הגבוהה שמעניקות היריעות, בידוד רעש, בידוד חום, עמידות בתנודות טמפרטורה ועוד. היריעות עצמן עשויות מביטומן (תוצר לוואי של נפט) והוא חומר אשר גמיש בחום ומתקשה בקור והן בעלות חוזק מכני ועמידות מעולה.

בדומה מאוד לתהליך אשר מבצעים עם זפת כלומר חימום החומר לטמפרטורה מסוימת, גם כך גם עם רצועות ביטומניות. מביאים אותם לחום גבוה בעזרת להביור ומגלגלים אותם לאורך הגג (לאחר ניקיון שלו) בזמן שמדביקים אותם בעזרת אותו חום לגג עצמו. ישנם הרבה סוגים של יריעות ביטומניות ומקצוען יבחר בעבורכם את החומר המתאים לגג שלכם בהיותו נקי או עמוס, בשיפוע או בזווית לשמש וכו.

קיימות גם יריעות בהם משתמשים לאטום איזורים שאינם חשופים לשמש כמו מרתפי וחדרים מסוימים וגם כאלה שנועדו להיות על הגג. בכל מקרה כדאי לבצע סיוד והלבנה של האיזור לאחר האיטום כדי (במקרה של גג) לחסוך באנרגיה על קירור המבנה וגם כי זה נראה מעולה.

יריעות ביטומניות – חשוב לדעת

  • אם מדובר על איטום גג. התקן הישראלי תומך ביריעות בעובי 5מ״מ ולא פחות
  • אסור לרתך יריעות חדשות לישנות, בזמן ריתוך החדשה לישנה – הישנה לא באמת מתחממת ותתנתק בעתיד
  • חשוב להקפיד על שימוש ביריעות מסוג App אשר תואמות לתנאי מזג האוויר בישראל

פוליאוריתן מלא

כאן מדובר על סוג של חידוש… על אף העובדה שפוליאוריתן (או פוליאוריטן) הוא חומר איטום ידוע וותיק, השימוש שלו כחומר איטום גגות לא היה נפוץ ובטח שלא בישראל. אך בשנים האחרונות, בצורה גוברת נעשה שימוש תדיר בפוליאוריתן מלא לאיטום גגות וזאת בשל היכולות הנהדרות שלו לספק שכבה יציבה, לבנה ונקייה של חומר מבודד אשר עושה עבודה מעולה באיטום מים. בנוסף מדובר על חומר אשר עמיד בטמפרטורות קיצון ולכן מתאים גם לשימוש במזג האוויר הישראלי

הליך היישום של פוליאוריתן מלא כחומר איטום על הגג אינו מורכב במיוחד ומרביתו תלוי בהכנות נכונות, כלומר ניקיון איכותי של הגג לפני המריחה של הפוליאוריתן, איטום הרולקות עם בד איטום, מריחת פריימר בצורה אחידה וטובה ואז יישום של הפוליאוריתן על הגג שלכם. התוצר הסופי לבן ונעים לעין וגם אחיד. וכיוון שמדובר בחומר נוזלי ולא יריעה יחסית קשיחה ניתן בקלות יחסית ״לעטוף״ רגליים של (לדוגמה) דוד שמש או בגבול הסביר אלמנטים מפריעים אחרים.

יתרונות ברורים

  • סופר עמיד (אבל סופר)
  • בגמר העבודה בצבע לבן
  • קל ליישום על כל גג

מחירים

קודם כל חשוב לציין – וזה באמת משפיע – כמות הדודים על הגג, הצורה בה הם מסודרים ובאופן כללי רמת הניקיון של הגג משפיעה על המחיר הסופי של העבודה עצמה. בנוסף המחירים המוצגים אינם כוללים תיקוני בטון, וסעיף אחרון – מדובר על שיעור מחיר ובהתבסס על ממוצע אשר ניתן לנו על ידי בעלי מקצוע.

לרוב קיים מינימום גודל גג של 100 מטר רבוע, גגות גדולים יותר יכללו לרוב הנחה בגודל 5%-10%

יריעות ביטומניות:  90-120 ש״ח למטר מרובע

פוליאורתן מלא: 120-160 ש״ח למטר רבוע

מוצאים בעל מקצוע שמבין עניין

נכון שהיינו רוצים למצוא בעל מקצוע מבלי לחפש אחד,ואולי באמת יש לכם המלצה אמיתית ממישהו שאתם סומכים עליו וזה יכול להיות נחמד. אותה המלצה היא בפני עצמה לא עדות לאיכות העבודה ולכן תוסיפו את אותו בעל מקצוע לרשימה ה3 שלכם ותבדקו אותו בצורה מעמיקה ברשת. האינטרנט עוזר לנו לקרוא חוות דעת על בעלי מקצוע ממקורות שונים ולמרות שצריך לסנן שקרים, אתרים רבים מציעים שירותי בדיקת חוות דעת ואפילו מתפארים בכל ולכן אנחנו יכולים לבדוק בערוצים שונים מה אנשים שונים אומרים.

אל תתעצלו, אני לא אומר את זה כדי שתשיגו הנחה של עוד 200 שח אלא כדי שתהנו מעבודה איכותית שתספק לכם גג יבש לפחות לעשור. בעל מקצוע מיומן לא יחפף ויספק את הסחורה כי הוא מבין שלא שווה לו לחזור לתיקונים. אני מאחל לכם חורף יבש וכיפי.

מענטש!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *