דלת פלדה – כל היתרונות שלה

הנהלת האתר

הנהלת האתר

לא מעט בעלי בתים בוחרים כיום בעיצוב חדשני לבית, המשלב דלתות פלדה עמידות במיוחד. הן מגיעות במגוון רחב של צבעים וצורות ויכולות להוות שדרוג משמעותי לכל בית, דירה או משרד. במאמר זה נדון בתחום בהרחבה.

היכנסו לאתר אלידור בכדי להתרשם מדלתות פלדה איכותיות

דלת פלדה: עמידות גבוהה בפני תנאים שונים

  • הפלדה עמידה מאוד בפני תנאי מזג אוויר שונים. אם חם או קר מאוד בחוץ – החומר לא יתבלה במהירות.
  • הפלדה אינה מחלידה בקלות ולכן חומר הגלם שלה יכול להישאר גם עשרות שנים ללא שינוי.
  • כיום, ישנן טכניקות חדשניות לצביעה של דלת פלדה, כך שניתן לקבל אותה במגוון רחב של גוונים שונים ולהתאימה ככפפה ליד לבית שלכם.

מה הדרך שבה צובעים את הדלת הזו?

רבים מופתעים לשמוע כי את הדלת הזו לא צובעים כמו שצובעים מוצרים עשויים מעץ או חומרים אחרים. לא משתמשים במברשת צבע, אלא בטכניקה שמזכירה יותר את הדלת שבה צובעים את הרכב שלכם. השיטה הזו נקראת צביעה אלקטרו־מגנטית, והיא מתרחשת בתנור בטמפרטורה גבוהה.

מפעלים המומחים בייצור של דלת פלדה איכותית, מחזיקים תנורים גדולים במיוחד, שכל דלת יכולה להיכנס לתוכם ללא קושי. אחרי שמלטשים את הדלת היטב, מכניסים אותה לתנור ובוחרים את הצבע המתאים.

התוצאה המתקבלת היא צבע איכותי וחזק במיוחד. כזה שהופך להיות למעשה חלק בלתי נפרד מהדלת. כך, לאורך השנים הצבע הזה לא ידהה או יאבד מאיכותו.

השכבות השונות מהן היא בנויה

כאשר אנו מדמיינים דלת פלדה, עולה בראשנו התמונה של דלת כבדה במיוחד המכסה כספת בבנק. אך בפועל זו לא הדלת בה הדלת בנויה. היא מכילה למעשה שתי שכבות דקות של פלדה, ובמרכזן יש מוטות מתכתיים. בתוך הדלת משולב גם חומר שנועד להעניק לדלת יכולות של בידוד בפני רעש, קור וחום. בידוד זה מכונה בידוד תרמו-אקוסטי.

לאחר שמייצרים את הדלת מכל החלקים האלה, צובעים אותה בדרך שבה תארנו לעיל. בנוסף, ישנן דלתות מעוצבות המשלבות גם חומרי גלם נוספים שיותר רגישים לחום גבוה. לכן, הם יתווספו לדלת מאוחר יותר. למשל, אפשר להוסיף חלקים של זכוכית שקופה או מלובנת, כאשנב או כאלמנט עיצובי.

התקנת הדלת

כאשר מתקינים דלת פלדה, יש להשתמש בצירים מיוחדים שיכולים לשאת את כובד משקלה. היא מותקנת על גבי מסגרת עשויה מאלומיניום ולא מעץ.

יש בתים שבהם מותקנות שתי דלתות פלדה, זו לצד זו, ובחלק מהבתים ניתן גם להתקין דלת של כנף וחצי. הכול בהתאם לפתח הפנוי להתקנת הדלת.

דלתות אלה מותקנות גם במתחמים מסחריים בהם יש צורך בדלת עמידה במיוחד. מדוע? משום שכמות המבקרים במתחמים אלה גדולה ולכן הדלת נפתחת ונסגרת פעמים רבות בכל שעה. מעבר לכך, יש להגן על המרכזים המסחריים בלילה, וחומר עמיד כמו פלדה מסוגל להעניק את הבטיחות הרצויה.

הוספה של סורגים

אם החלטתם לבחור בעיצוב מרהיב המשלב זכוכית, תוכלו להמשיך ליהנות מהעוצמה הרבה של הדלת באמצעות הוספת חלקי מתכת על הזכוכית. חלקים אלה יכולים להיות סורגים מעוצבים, במגוון רחב של סגנונות. יש הבוחרים בעיצוב מעוגל, ואחרים בעיצוב סטנדרטי הנראה כפסים רוחביים או אורכיים. ניתן גם ליצור צורה של רשת.

לסיכום, כל מעצב של מתחם חדש יודע כי חלק בלתי נפרד מהעיצוב הוא בחירה של דלתות מתאימות למבנה. דלת פלדה מעוצבת מעניקה מראה ייחודי ויוקרתי. ניתן למצוא לא מעט אפשרויות בקטלוגים מקוונים של החברות המובילות בארץ המייצרות דלתות כאלה, כמו דלתות אלידור למשל. הביטו בדלת שיש לכם היום בבית ובמשרד, ודמיינו את המראה המרהיב של דלת חדשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *