תכנון נכון = עיצוב בית מעולה

הנהלת האתר

הנהלת האתר

כשמחירי הנדל"ן לא מפסיקים לעלות עוד ועוד, ועוד, כבר עשור וחצי, נדרש הון משמעותי מאוד כדי לרכוש דירה או בית. מצד אחד, אחרי ההוצאה הכבדה ישנו רצון טבעי לחסוך, אבל מצד שני בלי תכנון מיטבי אי אפשר להפיק את מלוא התועלת מהנכס. כשכל מטר רבוע שווה עשרות אלפי שקלים, כדאי להשקיע עוד סכום כסף לא גבוה – וכך להבטיח תכנון אופטימלי, בית פרקטי ומראה אסתטי להפליא.

סוף מעשה במחשבה תחילה – ובמיפוי מדויק של הצרכים

תכנון נכון הוא תכנון שמותאם באופן מושלם לצרכים הספציפיים שלכם, להעדפות שלכם, לתשוקות שלכם וגם לחששות (כשהמטרה היא באופן טבעי לפוגג כל חשש). בהתאם, התכונה החשובה ביותר עבור אדריכלים ואדריכליות היא יכולת להקשיב. להקשיב עם מלוא תשומת הלב, כולל לניואנסים דקים ולפעמים גם למה שלא נאמר (בעיקר מפני שלא כל אדם יודע לתאר באופן מדויק ומפורט את חלומותיו). קשב ומלא ורגיש הוא בסיס איתן לתכנון נכון ולשלבים הבאים של יצירת מרחב מגורים שיהיה בית אמיתי עבורכם.

היתרים

במסגרת תכנון בתים ודירות מגורים ייתכן צורך לקבל היתרים – להרחבת מרפסת, להוספת ממ"ד, לבנייה בגג, לתוספות אחרות ולחריגות (מהיתר הבנייה הקיים). שימו לב: פעולה ללא היתר עלולה לסבך אתכם. העונש עלול לכלול גם חובת הריסה של אותם אלמנטים אסורים וגם קנס (שיתווסף להשקעה שירדה לטמיון), ובנוסף זוהי עבירה פלילית. כדי לקבל היתר, ובזמן קצר ככל האפשר, משרד האדריכלות שבידיו הפקדתם את מלאכת התכנון חייב להכיר היטב גם את תקנות התכנון והבנייה וגם את הגופים הרלוונטיים (ובפרט הוועדה המקומית לתכנון ובנייה). תכנון מושכל עשוי לחסוך את הצורך בהיתר, או להיות כזה שלוועדה המקומית לא תהיה סיבה שלא לספק את ההיתר.

חלוקה מדויקת של החלל

הגודל הממוצע של הדירות בישראל נמצא במגמת עלייה. יחד עם זאת המחיר של כל מטר רבוע כאמור גבוה, ונמצא גם הוא במגמת עלייה, ולכן כדאי מאוד להקדיש תשומת לב גם לחלוקת החלל באופן היעיל ביותר האפשרי. חלוקה אופטימלית היא מרכיב מהותי גם בשיפוצים של דירות ישנות כשמתרחשים שינויים משמעותיים – ילדים שעוזבים את הקן, מעבר לעבודה מהבית וכו'. אדריכלים מוכשרים ומנוסים יכולים לחולל פלאים גם בשטח מצומצם, ולאפשר לכם את כל השימושים הרצויים בכל חלקי הדירה ומבלי שייווצר עומס יתר בנקודה כזו או אחרת.

עיצוב פנים מרשים

לאחר מתן תשומת הלב לכל האלמנטים ההנדסיים, מגיע זמנה של הלבשת הבית – ברהיטים, תאורה, חיפויים לקירות ולרצפות ועוד. מרכיב זה בתכנון כולל גם פן טכני כדי שהעבודות הנדרשות (חשמל, אינסטלציה, נגרות וכו') יוכלו להתנהל ביעילות, וגם פן אסתטי. ההמלצה החשובה ביותר לגבי הפן האסתטי היא לעצב את הבית כך שהוא ישקף את האישיות של בני הבית השונים, ולכן גם יהיה ייחודי.

באתר http://www.ipac.co.il תוכלו למצוא מידע מועיל נוסף בנוגע לתכנון ועיצוב בתים.

קרדיט לתמונות PIXABAY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *